Ködösítés?

Ködösítés?
 
Megkezdődik a naptári tél, és a Vas megyei ködös időjárással ismét előkerült egy bosszantó szokás: van, aki mindenhol ködlámpát kapcsol, ha kell - ha nem. Nézzük tehát, hogy valójában hogyan helyes a kiegészítő lámpánk használata:
 
1) Szabályosan legyen felszerelve! Most nem untatnék senkit a fárasztó paraméterekkel; akinek gyári, annak úgyis jó, aki pedig utólag szereltette fel, pillantson rá a felszerelési ábrákra egy Google kereséssel.
 
2) Mielőtt elkezdjük használni, tudatosítsuk magunkban, melyik a kapcsolója. Sőt! Sokan nem is tudják, de a legtöbb autóban az első- és hátsó ködlámpa külön kapcsolható. Ne szégyelljük magunkat: próbáljuk el a mozdulatot elindulás előtt.
 
3) A használat kulcsmondata: ha a látási viszonyok indokolják. Ez valójában lehet erősebb felhősödés, köd, eső, hóesés, porfelhő, füst stb., amik miatt kiemelten fontos lesz a láthatóságunk. Fontos: álló járművön – a forgalmi okból megálló járművet kivéve – a ködlámpát tilos használni.
 
4) Ha valakit utolérünk, és "vonatozunk" mögötte, akkor semmi haszna nincs, csak az előttünk haladót vakítjuk el vele. Kapcsoljuk le!
 
5) Ha valaki utolér, és már biztosan vagyunk benne, hogy lát minket és folyamatosan mögöttünk fog haladni, akkor már csak arra jó, hogy elvakítsuk őt. Kapcsoljuk le!
 
6) Nem csak haladáskor, de forgalmi okból történő megálláskor is (pl. vasúti átkelő), ha már beálltunk valaki mögé, vagy beálltak mögénk, akkor már csak arra jó, hogy elvakítsuk őt. Kapcsoljuk le!
 
+1) Ha nem indokolt, akkor ne használjuk őket! Egyetlen esetet tudunk elképzelni, ami ez alól mentség lehet: ha kiég az egyik első tompított lámpa izzója, akkor ideiglenesen, amíg nem tudjuk megoldani az izzó cseréjét, kapcsoljuk fel az első ködlámpát. Ez talán a kisebbik rossz ahhoz képest, mintha teljesen sötét lenne az autó egyik fele. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy hetekig járhatunk így: a lehető leghamarabb cseréljük ki az izzót a normál lámpában!
 
A poszt megosztásával segítheted, hogy ez a pár információ minél több autóshoz eljusson!
 
fotó: autozz.blog.hu