Véleménycikk - Nindzsák

2018. december 05. 09:44 - Lancelot0

Már néhány hete, talán hónapja is sokunk sötétben megy dolgozni, majd sötétben is megy haza; a napfényes óráinkat a munkahelyen töltjük. Az oda-vissza utazás alatt viszont rengetegszer találkozunk egy egyre népszerűbb nemzeti sport űzőivel, a nindzsákkal!

Honnan ismerjük fel őket? Miután a nap lenyugszik, felöltik fekete kabátjukat, felveszik hátizsákjukat, majd a fejükre csuklyát húzva elindulnak fekete kerékpárjukon az sötétségben. Az ősi törvények szerint igyekeznek útjuk során mindvégig rejtve maradni, ezért meg sem fordul a fejükben lámpa, fényvisszaverő-prizma, láthatósági-mellény, vagy egyszerűen világos öltözet viselése. Persze a kezdők olykor hibáznak: néha megcsillan a pedál szélén elhelyezett narancssárga prizma.

A nindzsa lét viszont nem csupán az öltözékből áll: a mozgás kiszámíthatatlansága szintén az ősi tanítás része. Fontos, hogy semmiképpen sem szabad jelezni, útjuk merre halad. A kanyarokat hirtelen irányváltoztatással veszik be, a kereszteződésekben pedig nem szabad, hogy bárki is kitalálja, merre is igyekeznek. A nindzsa nagymesterek manapság is egyre csak tökéletesítik tudásukat: a zebrán szembe áttekerés, vagy út szélén az autókkal szemben haladás is elsajátítandó, új tanítások a kezdők számára. A tudást pedig szorgosan örökítik is: ezt látjuk, mikor mozdulataikat a hátul, gyerekülésben figyelő ifjú tanoncoknak is bemutatják.

Törvények ugyan vannak a nindzsák ellen (a KRESZ által előírt kötelező kerékpártartozékok: fehér színű első lámpa; vörös színű hátsó lámpa; vörös színű hátsó prizma; két, egymástól független fék; csengő; borostyánsárga színű küllő prizma, legalább az első keréken), de ne legyünk naivak: a törvényen kívüliek számára mikor volt visszatartó erő egy törvény...

Bár néha nem életveszélyesek, hanem bosszantóak is, én azért arra kérek mindenkit: vigyázzunk az ország nindzsáira!

A sokszínű tájékoztatás nálunk kiemelt fontosságú, így a következő napokban megemlékezünk a másik utcai harcosról, a fantomról is - avagy miért menő világítás nélkül autózni.

Az írás megosztásával hozzájárulsz, hogy minél többekhez eljussunk! :)

fotó: egriemma.blogspot.com

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://piszkavasmedia.blog.hu/api/trackback/id/tr3014435014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lenörd hofstadter 2018.12.06. 06:48:32

Kamerát az autóba, oszt indulhat a vadászat. Ügyelni kell arra, hogy a lesből felbukkanó idiótát féktávolságon belül kell észrevenni, oszt jónapot.
2 vese, máj, lép, tüdő, szív oszt jónapot.
Ügyesebbek úgy borítsák, hogy csak az agya sérüljön, azért nem kár. Oszt jónapot.

Poszterkém, ugye nem gondolod komolyan, hogy az autózás arról szól, hogy hülyegyerekekre vigyáz az ember, akik dacból és valami beteg küldetéstudattól vezérelve úgy közlekednek, hogy közben alkalmatlanok a saját életük védelmére?

Cogito sum 2018.12.06. 07:42:36

Ezek nem nindzsák! Azok harcosok, illetve orvgyilkosok voltak. Ezeket én egyszerűen öngyilkos jelölteknek nevezem.

gigabursch 2018.12.06. 08:01:27

Az emberi hülyeség magasiskolája, hogy képtelen embertízezrek fejenként egy-egy 300 forintos láthatósági mellényt magukra húzni. Illetve van még egy jó adag, aki azt hisz, hogyha a csomagtartón összehajtva ott figyel a láthatósági mellény, akkor az látszik.

Ezzel szemben - hála az égnek - nem kevesen vannak, akik a bokájuknál és a csuklójuknál is felvesznek egy-egy láthatósági gyűrűt, így még az is látszik, hogy a bringás "indexel", mindemellett a sisakjukon is van egy villogó vörös/piros lámpa. Ez előremutató megoldás.

2018.12.06. 09:31:51

a kelleténél lassabban bár, de azért működik a természetes szelekció

Kolompár Magneto 2018.12.06. 09:42:28

Nekem minden bringám karácsonyfaszerű így télen, elöl kettő plusz hátul egy a nyeregcsövön és egy a hátizsákon. Ha meg a sportcélú bringát veszem elő, akkor még egy öt centi széles tépőzáras bokára rakható fényvisszaverőt is felteszek. Bp melletti városban lakom, ott népsport a kivilágítatlan bringázás a gyérül világított főúton, plusz estefele megjelennek a kocsmából hazakerekező jómunkásemberek is, akik még egy kicsit kacsáznak is, imádom.

Tompahawk · https://oberwaldmeister.blog.hu 2018.12.06. 10:53:24

Bringás vagyok, mindent megteszek a láthatóságom érdekében, talán csak a küllőimet nem aláznám körhintává.
Szeretném megemlíteni a nindzsák ellentéteit, a retinám gyilkosait, a fák tetejét is alaposan bevilágító...nem is tudom minek nevezzem őket...dzsediket. Jó erős fényű légvédelmi ívlámpát erősítenek a bicóra, amit ők nyilván csakis kerékpár néven emlegetnek, és igen fontos számukra, hogy szemgödröm mélyére is jól belássanak. Az már nem is lámpa, hanem a halálcsillag főlézere. Érzem az arcbőröm égett szagát, ha szembejönnek. Sokszor meg is kell állnom, ha nem akarok vakon hasítani az utánuk következő mélysötétben. Egyenesen egy ovodásnindzsacsoport közepébe.
A lényeg, ahogy az autóknál a tompított fényszóró lefelé, az útra szórja a fényt, a bringásoknál sem ártana erre odafigyelni.

Legolas 2018.12.06. 10:56:42

OFF - Már néhány hete mi is sötétben megyünk GYALOGOSAN és érkezünk is haza Budapest XIV. kerületébe, 100 méterre a forgalmas Kerepesi úttól. Közvilágítás utca elején semmi, kereszteződésben semmi, járda megszűnik a semmibe.
Tisztelt autósok, akik ismerik ezt az egérutat magabiztosan semmi irányjelző használat nélkül bekanyarodik szerviz útra jobbra. Hiába állunk átkelésre készen a járdán, 100 autósból 1 szokta megadni az elsőbbséget itt.
Csak azért írom, hátha valamelyik bal**** magára ismer és elgondolkodik. Külön dícséret annak a taplónak, aki megállt a kereszteződésben vitatkozni velem, hogy kinek van elsőbbsége, feltartva a többi sietős autóst a háta mögött. Kérdés: honnan kellene tudnom nekem ( a fejemet hátracsavarva mikor hallom, hogy jön a hátam mögül ) hogy nem egyenesen menne a zsákutcába a parkolóba, hanem nyomul a szervizúton, benzinkúton át a Kerepesire az araszoló kocsitömegbe. Tapasztalatból. Bizalmi elv az persze nincs, a gyalogátkelő helyeken sem. Köszönöm a lehetőséget! Tudom nem ide tartozik.....

Ad Dio 2018.12.06. 10:58:57

@Tompahawk:

No meg ne feledkezzünk meg a centiző szamurájokról sem. Főleg ha 40 tonnás katanával nyomulnak. Pontosak mint egy szamurájkard. Rájuk nem vonatkozik a 150cm-es kerülési távolság, hiszen ők nem ÁTLAGOS JÓZSIK, hanem valódi vérprofik. A szegény nindzsa meg maradjon nyeregben...

ze11 2018.12.06. 11:38:08

@Ad Dio: Nem is olyan régen még 1m volt az elvárás, most már másfél méter... gyalogosként én is elvárom, hogy hamár a járdán teker egy barom, lesszives engem, mint gyalogost legalább kartávolságnál nagyobb távolságban kikerülni, ne kelljen esetleg megmutatnom, mennyi a kartávolság.
Apropo, másfél méter... Egy kerékpársáv nincs ilyen széles, de az araszoló autók között sincs három méter (másfél innen is meg onnan is), úgyhogy se kerékpársávban, se araszoló autók között ne menjen az, akinek ilyen tágas helyre van szüksége.

buko2 2018.12.06. 11:39:40

Jó lenne azokról is megemlékezni, akik ködben az új autó nappali menetfényével közlekedve, nem tudják, hogy ilyenkor a hátsó lámpa nem világít. Idén már volt két lábon kihordott infarktusom miattuk.

Viszlát és kösz a halakat 2018.12.06. 11:56:42

@Legolas: mennyire vagytok ti ott gyalogosként kivilágítva ott a sötét közvilágításmentes sarkon? Mert az autós elsősorban azt tudja elengedni akit lát.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2018.12.06. 12:55:46

Na, irok mar egy fasz posztot, amire jo sokan fognak kommentelni, talan meg a cimlapra is kikerul... Inkabb, minthogy a zebranal levegyem a labam a gazrol.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2018.12.06. 13:00:26

@Viszlát és kösz a halakat: Jaja. De igazabol eleg am, ha a zebra ki van vilagitva meg ki van tablazva. Mert akkor ott lehet lassitani, es van ido szemlezni a gyalogokat. Pont tegnap jott egy budos gyoker a furgonjaval (a full kivilagitott belvarosban - nem csak a zebra latszott, meg a tabla, hanem en is). Nyilvan nem lassitott. Persze atfertem elotte, de ha megbotlok, akkor elcsap. Ha fel masodperccel kesobb erkezem, akkor is.

Ehhez kepest 30 meterrel odebb, a minden jeloles nelkuli jobbkezesnek gondolt saroknal ugy lassitott, ahogy kell. Ennyit a gyaloghibaztatasrol. Persze, nyilvan van olyan, atmegy a sotetben, nem merolegesen, nem a zebran, nem nez korul, de ezzel hadd foglalkozzanak a gyalogosok. Az o hulyesege, o szivja meg. Aki meg a volannal ul, az probaljon meg nem eroszakos baromallat modjara nyomulni. Nem nehez, nem kell magyarazni, hogy nem lehet. Elmesz kulfoldre, latod, hogy lehet. Ennyi.

AnnieC 2018.12.06. 13:01:17

Félelmetesen eszetlenül közlekedik az emberek egy része, függetlenül attól, hogy épp gyalog, bringával vagy autóval teszi. A legjobban azt szeretem, amikor jövök ki autóval a parkolóból egy kis egyirányú úton, mellette van járda, bringaút, minden, de azért halálos nyugalommal jön szembe a kanyar után az úttesten a gyalogos, néha kutyával, vagy a bringás, sokszor lámpa nélkül. Mindezt az út közepén, már bőven azon a szakaszon, ahol nincs 30-as korlátozás. Ráadásul ott sok a barom autós is, aki már a 30-as részen is 50-60-al megy, utána még gyorsabban.
Néha megyek ott egy kört és látom, hogy már megint az út közepén mászkál, pedig előtte már képes volt visszamenni a neki kijelölt és biztonságos helyre. Én se tartok be mindig minden szabályt teljesen pontosan, de sok ember mintha direkt arra menne, hogy a leghülyébb és legveszélyesebb helyzetbe keverje magát teljesen feleslegesen.

Viszlát és kösz a halakat 2018.12.06. 13:09:17

@atleta.hu: te most komolyan a télen este feketébe burkolózó közlekedőket véded nagy lendülettel?

gigabursch 2018.12.06. 13:25:07

@Tompahawk:
EZ egyébként igaz a mostanában motorokra felbiggyesztett, funkcióját tekintve nappali fény, ami főleg, ha valaki ül még a motoron, még a kamionsofőr szemét is kiégeti.

abcdefghijklmm (törölt) 2018.12.06. 15:40:51

@buko2: a mérnökök is gondolkodhattak volna, mikor az ilyesmit megtervezték, hogy az egységsugarú júzer mennyire tudja majd megkülönböztetni a nappali menetfényt a rendes világítástól.... A két db 0,5 W-os LED-es hátsólámpa megspórolásán akarnak üzemanyag-fogyasztást elérni??

igazi hős 2018.12.06. 16:26:03

@ze11: Neked egyformának tűnik 50-nel, másfél tonnás vassal előzni és 20-szal és 100 kilóval? Egyszer ülj bringára és tapasztald meg a különbséget. Meg fogsz lepődni.

igazi hős 2018.12.06. 16:30:20

@Viszlát és kösz a halakat: A KRESZ szerint mindenkit meg kell védeni. Nekünk meg kell védeni a balfaszokat akár bringán, gyalog vagy autóval közlekednek, még ha ez kényelmetlenséget is okoz. Ilyen szomorú, liberális világban élünk, nincs Taigetosz, még ha igény lenne is rá.

ze11 2018.12.06. 17:08:43

@igazi hős: Ha a járdán cikázó bringásnak orrmagasságában lendületesen megmutatom, mi a kartávolság, akkor megtanulja. Meg tán azt is, hogy a vassal együtt 100kilójával meg a 20-as tempójával tenyérnyi felületen ütközni nem igazán jó dolog - ha ugyanis ő ütközik gyalogossal, akkor a mozgási energiáját elég kis felületen adja át a sérülékenyebb közlekedőnek. Tessen vigyázni a gyengébbre, ahogy azt a bringások is elvárják, csak ennyi. Az a kartávolság, pláne járdán olyan nagy kérés?

J.B.Pendragon 2018.12.06. 17:09:38

A kedves blogoló egy régebbi KRESZ-ből idézve sorolta a kötelező kerékpáros tartozékokat. Kihagyta az első (fehér) prizmát. (2014 március 1.-óta kötelező...) Újabban a fényforrás nem csak a kerékpáron, de az emberen is lehet. (Fejlámpa, pl.) Az első kerék borostyánszínű prizmái nem kötelezők, ha gumi rendelkezik reflexcsíkkal.

morph on dear 2018.12.06. 17:38:01

@Tompahawk: lol ez jó vót :D Dzsedik meg a halálcsillag lézere :D

sundi titi 2018.12.06. 18:38:40

@lenörd hofstadter: remélem egyszer egy vadász téged is igy megtalál szarházi.

imi60 2018.12.06. 21:45:43

@J.B.Pendragon: ha már kekeckedsz. Fejlámpa kurvára tud vakítani a szembemenőnek! A borostyánszínű az milyen? Ha utána nézel akkor nagyon sok féle színű borostyán létezik.

imi60 2018.12.06. 21:47:45

@ze11: Mikor volt 1 méter az elvárás?

Viszlát és kösz a halakat 2018.12.07. 07:44:00

@igazi hős:"A KRESZ szerint mindenkit meg kell védeni." Ugyanezen KRESZ szerint nem közlekedünk este világítás nélkül.

Megvédeni csak azt tudom akit látok. Neked radar van beépítve a fejedbe vagy azért te is a szemeidre hagyatkozol?

J.B.Pendragon 2018.12.07. 15:41:39

@imi60: Kekeckedik a nénikéd! Illetve Te! Most a KRESZ-szel vitatkozol? Idézem: g) legalább az első keréken, legalább 2 db, egy átmérő mentén elhelyezett borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával). A küllőprizmák helyett vagy mellett alkalmazható két oldalon fehér fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében vagy a gumiabroncsokon."
A vakító fejlámpa meg a Te egyéni szociális problémád! A fejlámpa oda világít, ahova nézel, tehát az úttestre! Rosszul beállított fényszóró a gépkocsikon is van bőviben! És akkor mi van? Egy okos (kekec) blog hozzászólással meg tudod szüntetni?

imi60 2018.12.07. 16:54:12

@J.B.Pendragon: Látod-látod.Előbb még csak "borostyánszínű" -t írtál. Egyébként ha bicóznál sötétben -én elég sokat-akkor nem írnál hülyeséget.Egy lámpának van némi szórása.Sőt ! Elég sok.Ha csak nem magad elé nézel 1 méterre akkor tényleg nem vakít. De általában nem 1 méterre szoktak maguk elé világítani. :) Viszont látom, hogy rettentően okos és intelligens kerékpáros vagy ezért légyszi magyarázd meg ezt mert a gumiabroncson lévő fényvisszaverő felületet még értem de ezt nem ""fényvisszaverő körgyűrű felület is a kerékpántok közvetlen közelében""Nagyon köszönöm , hogy szánsz rám pár percet az éltedből. :)

ze11 2018.12.07. 20:29:50

@imi60: Néhány éve egy méteres oldaltávolságért rinyáltak a kerékpárosok. Ez azóta megnőtt másfélre. Csak tudnám, hogy aki másfél méterért rinyál, az hogy a búbánatban merészkedik kerékpársávba? Vagy miért agitál azért, hogy a kerékpáros használhassa a buszsávot? Feltarva ezzel 100-120 emebrt per bisz, hiszen a bisz gyakorlatilag nem tudja kielőzni.

imi60 2018.12.07. 21:35:58

Bicózzál és megtudod. De nem kielőzni kell hanem megelőzni.A bicósok azért rinyáltak mert a hülye autósok nem tudják, hogy mennyi a "megfelelő " oldaltávolság ! Azt hiszi a barma , hogy 15 ventiméter.

ze11 2018.12.08. 14:17:43

@imi60: A hülye bicajosok nem tudják, hogy járdán mennyi a megfelelő távolság (ha már ott teker a baromarcúja), nem tudják, hogz a piros lámpa nekik is szól, hogy a gyalogos átkelőhelyen csak a bringáról leszállva jár nekik az elsőbbség, hogy az egyirányú utcában szemben haladni általában nekik is tilos, mert csak ott szabad, ahol ezt külön kiegészítő tábla jelzi, etc, etc, etc...

imi60 2018.12.08. 16:20:55

@ze11: Így van. A hülye bicósnak. De nem minden bicós hülye. Illetve azért sok esetben a KRESZ is hülye. Lámpás zebra. Autósnak piros , zebrásnak ződ.Akkor minek basz@ogatni a bicóst hogy csak gyalogolva jó? Aztán van a sok hülye gyalogos és a sok hülye autós is. Na meg itt vagy te is :) aki szamárháton közlekedik.

Viszlát és kösz a halakat 2018.12.10. 14:44:33

@imi60: "Akkor minek basz@ogatni a bicóst hogy csak gyalogolva jó?"

a bicóst senki nem baszogatja ha zöldön átteker. Akkor baszogatják ha lámpa nélküli zebrán hiszi azt a hülyéje, hogy elsőbbsége van 30al röptében keresztül a forgalmon és megy.

imi60 2018.12.10. 15:26:49

@Viszlát és kösz a halakat: Csak mondom. Lámpás zebra. Megnyomom a gombot és zöldre vált. Autó ugye mind megáll mert nekik piros. Teljesen egyedül voltam . Szépen ráültem a bicóra és lassan áttekertem. Odaát a bozótosból 2 civilruhás rendőr elém vágódott és megbacott 5000 ft-ra. Szóval miről is beszélsz? Az utolsó mondatod második felével egyetértek.

ze11 2018.12.10. 23:22:34

@imi60: Helyesen tették, ugyanis a zebra magyarul _gyalogos_ átkelőhely, te pedig járművel közlekedtél, járdáról le, járdára fel. Ha tolod, gyalogos vagy, ha ráülsz, és úgy haladsz vele, akkor járművet vezetsz.

imi60 2018.12.10. 23:54:17

@ze11: Jogilag igen.Csak visszás a helyzet.Mert az egészet azért találták ki , hogy a járdáról ne vágódjon rá a zebrára a kerékpáros annak tudatában, hogy neki van elsőbbsége. Viszont az autós még ha 10km/h-s sebességgel is megy akkor is elütheti.Itt viszont semmi ilyen nincsen. Az autók állnak és a zöld jelzésen akár gyalog akár kerékpáron űlve nem érhet ilyen affér. Ez csak fölösleges bactatás akárhogy is nézem. Mellé téve azt, hogy ilyenkor a rendőrség a korai sötétség miatt kerékpáros ellenőrzést tart világítás szempontjából.Jobban mondva fényvisszaverős ruházat vagyis kukás mellény ügyiben. Ami ugye lakott területen belül nem is kötelező ! De mit csinál a rendőr ilyenkor ha nem talál se világítást se kukás mellényt? nem picsán rúgja és jól megbünteti a nindzsát hogy láthatatlan hanem a szabályszegésért jutalmat kap. Kap egy kukás mellényt. Sokkal nagyobb szabályszegésért jutalom jár míg a másiknál pénzbünti . Normális ez?

Viszlát és kösz a halakat 2018.12.11. 13:19:48

@imi60: "Odaát a bozótosból 2 civilruhás rendőr elém vágódott és megbacott 5000 ft-ra. Szóval miről is beszélsz? " Milyen jogcímen? Szerintem valaki meglátta benned a lehetőséget és lehúzott egy ötezresre.

De ha tudsz mutatni egy pontot a kreszben ami tiltja a zebrán áttekerést akkor kapsz tőlem egy mea culpa-t.

imi60 2018.12.11. 14:00:48

@Viszlát és kösz a halakat: Azon a jogcímen amin már jó párunkat megvágtak.Láttam pár kocabicóst akit szintén ilyen zöldlámpásnál büntettek meg. Kicsit hőbliztem nekik. De volt rendes jelvényük stb. kaptam szép papírt is meg csekket is. A vicc az egészben , hogy teljesen véletlen volt az egész mivel én az úton szoktam tekerni. Akkor épp egy csoportnak mértem le egy távolságot akiket pár nap múlva vezettem és a koca kerékpárosoktól nem várom el hogy városon belül az autók között tekerjenek. Kerestem egy olyan utat ahol két gyalogátkelőzéssel az egész forgalmat ki lehetett kerülni. Na akkor csíptek meg. Nem hinném, hogy védett -vagyis zöld lámpánál-rögtön a büntetéshez kellene nekik nyúlni ! Lehet ejnye-bejnyézni is. Akkor a magamfajta megérti viszont ilyenkor meg csak a rendőrök elleni ellenszenv nő. Egyébként meg leszarom őket , megyek évi 15000 kilométereket és máskor nem bacorgatnak.

Viszlát és kösz a halakat 2018.12.11. 15:29:13

@imi60: Továbbra is kiváncsi lennék a kresz melyik paragrafusának megsértése miatt büntettek mert a kresz sehol nem tiltja a zebrán átkerékpározást.

ze11 2018.12.11. 21:05:25

@Viszlát és kösz a halakat: Például a Kerékpáros Miskolc Egyesület kérdésére adott válaszban szerepel, magyarázattal:
kerekparosmiskolc.net/wp-content/uploads/SKMBT_C22014080513520.pdf
És nem, a kerékpárút/kerékpáűrsáv átvezetése nem megy szebe a szabály betűjével sem, hiszen az jogilag egy kereszteződés, ahol az arra vonatkozó szabályok érvényesek.

imi60 2018.12.11. 23:08:56

@ze11: Ez eléggé erőltetett magyarázat . A B pont nem azt írja , hogy CSAK a gyalogosok áthaladására való !! A 25-ös pont sem azt írja , hogy csak a jobb oldalra húzódva lehet közlekedni , hanem azt hogy "lehetséges mértékben".Vagyis a fent idézet pontból abszolút nem következik az amit az ales állít !! De elmondok egy érdekességet. Pár éve egy , két dologban megkérdeztem az összes rendőrkapitányságot, hogy ott ők miként értelmeznek ezt-azt. Mindenkinek külön küldtem el az emailt. 2 email azonnal visszajött. Szarul volt beállítva a rendszerük. Volt aki nem válaszolt. Volt aki megírta, hogy ők nem jogosultak ilyen kérdésben állást foglalni. Akik válaszoltak ott meg különböző értelmezések voltak. Na ennyit a zsernyákokról. Ha ezt a kérdést ugyanígy elküldenék az összes kapitányságra külön-külön , lehet hasonló eredménye lenne !! Egyébként meg leszarják az egészet.Ők végrehajtó szerv. Kapsz egy csekket és fizesd be 15 napon belül. Ha egyetértsz akkor is ha meg nem akkor is. Akkor mehetsz pereskedni az igazadért vagy a vélt igazadért. 5000-10000 forintért senki sem fog bíróságra árni.Tudják ezt ők nagyon jól.

Viszlát és kösz a halakat 2018.12.12. 10:37:35

@ze11: erőltetett de nagyon. a 25 a közlekedésről szól nem áthaladásról, előtte leirja, hogy a gyalogátkelőhely áthaladásra szolgál és azt azért elfelejti megemlíteni, hogy a gyalogosnak se "közlekedési helye" a zebra. Keveri a közlekedést az áthaladással aszerint, hogy épp mi kell alátámasztani az álláspontját, majd ebból a katyvaszból kijelent valamit.

gyakorlatilag az a rendőrlevezetés egyenértékü a " van akváriumod tehát buzi vagy" klasszikus levezetéssel.

ze11 2018.12.12. 18:12:03

@Viszlát és kösz a halakat: A "jármű" és a "gyalogos" fogalmak különbsége megvan? Na akkor tessen gyorsan megkeresni. A következő lépés ennek fényében a _gyalogos_ átkelőhely értelmezése, és funkciójának megértése lehet. A többi már jönmagától, ha ez megvan.

Viszlát és kösz a halakat 2018.12.12. 19:18:09

@ze11: a "közlekedés" és az "áthaladás" fogalmak különbsége megvan?

Értelmeztem a _gyalogos_átkelőhely_et, ezek szerint itt nem mehet át se rolleres se görkoris se gördeszkás se tolószékes de még az átguruló labdát is meg fogja büntetni a jard hiszen egyikük se _gyalogos_ hanem rolleeres, görkoris, gördeszkás, tolószékes, labda.

ze11 2018.12.12. 22:53:20

@Viszlát és kösz a halakat: Melyik jármű, illetve melyik használata szármít járművezetésnek?

Viszlát és kösz a halakat 2018.12.16. 12:20:00

@ze11: a "közlekedés" és "áthaladás" fogalmi különbségét elegánsan szkippelted :)

ze11 2018.12.16. 18:30:22

Járművel nem áthaladsz, henem közlekedsz. keresztezed az utat, felhajtassz az útra - gyalog pedig áthaladsz az úton.

cardiobascuralis 2018.12.24. 19:11:39

@imi60: Ezt kéne minden hozzád hasonló "bicós" fasz kerekes cigánnyal. Amíg meg nem tanulják, hogy a KRESZ rájuk is vonatkozik. Az államnak meg jól jön a bevétel.

cardiobascuralis 2018.12.24. 19:15:42

@Viszlát és kösz a halakat:
Az, baromka, hogy a zebra GYALOGOS átkelőhely.
Ezért nem mehetsz rajta biciklivel, még akkor sem, ha kereke cigány vagy. Ahogy autóal, busszal, kamionnal sem, mert az mind jármű, még ha a hozzád hasonló ostoba faszok ezt nem is bírják felfogni, mert a biciklizés már tönkrebaszta az agysejtjeidet. Mind a kettőt, amit volt eredetileg.

cardiobascuralis 2018.12.24. 19:19:30

@Viszlát és kösz a halakat:
Te seggfej kerekes cigány, ezek egyike sem jármű.
A bicikli meg igen.
Tudom, a te két tönkrebaszott agysejteddel nehéz ezt felfogni, többed meg nincs.

Viszlát és kösz a halakat 2019.01.04. 11:27:57

@cardiobascuralis: nekem igazából semmi bajom nincs azzal, ha fullba topod a kretént.

Viszlát és kösz a halakat 2019.01.04. 11:31:09

@cardiobascuralis: mellékesden azért jelezném, hogy bringával kizárólag a szomszéd utcába megyek csak a gyereket oviba kísérni ha nagyon kellemes az időjárás, minden másra ott a személygépkocsim.